Drukuj
Odsłony: 1976

Rozkład dnia w przedszkolu

 

6:00 - 8:00

  • Schodzenie się dzieci;
  • Kontakty indywidualne nauczyciela z dziećmi i rodzicami;
  • Swobodna aktywność wg wyboru i zainteresowań dzieci;
  • Paca stymulacyjno – kompensacyjna (indywidualna i w małych zespołach).

8:00 - 9:00

  • Zabawy indywidualne i zespołowe;
  • Zajęcia dodatkowe (zgodnie z harmonogramem pracy grup)
  • Ćwiczenia poranne;
  • Zabiegi higieniczne przed śniadaniem;
  • Śniadanie;
  • Zabiegi higieniczne po śniadaniu.

9:00 - 10:30

  • Zajęcia dydaktyczne kierowane przez nauczyciela wynikające z miesięcznych planów pracy wychowawczo-dydaktycznej (zgodnie z rozkładem zajęć i uwzględnieniem obszarów edukacyjnych wskazanych w zatwierdzonych do realizacji programach);
  • Zajęcia z języka angielskiego- obowiązkowe (zgodnie z realizacją podstawy programowej w przedszkolu);
  • Zajęcia dodatkowe (zgodnie z harmonogramem pracy grup);
  • Zabawy indywidualne i zespołowe w kącikach zainteresowań w sali- swobodna działalność dziecka.

10:30 - 11:30

  • Pobyt dziecka na świeżym powietrzu: zabawy wyznaczone przez różne aktywności dziecka: gry i zabawy ruchowe, zajęcia sportowe, obserwacje przyrodnicze, spacery, wycieczki, zabawy dowolne ze zwróceniem szczególnej uwagi na bezpieczeństwo dzieci.

11:30 - 12:30

  • Zabawy w kącikach zabaw oparte na inicjatywie i samodzielności dziecka, takie jak: zabawy spontaniczne, zabawy tematyczne, zabawy konstrukcyjne, zabawy dydaktyczne;
  • Przygotowanie do obiadu;
  • Zabiegi higieniczne przed obiadem;
  • Obiad;
  • Zabiegi higieniczne po obiedzie.

12:30 - 13:00

  • Czynności i zabawy o charakterze relaksacyjnym: zabawy relaksacyjne, słuchanie bajek; zajęcia terapeutyczne, muzykoterapia;
  • Kontakty z rodzicami dzieci kończących pobyt w przedszkolu;
  • Rozchodzenie się dzieci

13:00 - 16:00

  • Odpoczynek dzieci;
  • Swobodna aktywność dziecka;
  • Zabiegi higieniczne przed podwieczorkiem;
  • Podwieczorek;
  • Zabiegi higieniczne po podwieczorku;
  • Zajęcia popołudniowe - realizacja projektów i programów autorskich nauczycieli;
  • Praca stymulacyjno - kompensacyjna (indywidualna i w małych zespołach);
  • Zabawy dowolne dzieci z wykorzystaniem sprzętu w ogrodzie przedszkolnym;
  • Kontakty okolicznościowe i indywidualne nauczyciela z dziećmi i rodzicami;
  • Rozchodzenie się dzieci.