GRUPA - Myszki

3-latki

 

 

Wychowawca: mgr Magdalena Bezdzietny
Pomoc wychowawcy: Irena Pawińska

Konsultacje indywidualne: (konsultacje mogą odbyć się również wg wcześniejszych ustaleń wychowawcy z rodzicami)

Wtorek: 12:30 - 13:00
Środa 15:00 - 15:30

 

Godziny pracy dydaktycznej wychowawcy grupy:

Poniedziałek: 6:00 - 13:00
Wtorek: 8:00 - 11:00
Środa: 7:00 - 15:00
Czwartek: 8:00 - 16:00
Piątek: 7:00 - 13:00

 

Zajęcia z religii: 
Środa 9:15 - 9:30
Piątek 9:15 - 9:30

Zajęcia z rytmiki:
Czwartek: 10:00 - 10:30

Zajęcia z języka angielskiego:
Środa 9:45 - 10:00
Piątek 9:45 - 10:00

 

Charakterystyka grupy:

 

To My - dzielne przedszkolaki  - " maluszki". Zwiemy się "Myszki". Kłaniamy się niziutko i Gości witamy milutko! Nadszedł już czas, by poznawać wielki świat. Gdy w przedszkolu się spotkamy, wiele do zrobienia mamy. Co jest dobre, a co złe - każda "myszka" o tym wie!

Choć jesteśmy jeszcze mali chętnie poznajemy przedszkolne zasady współżycia w grupie rówieśniczej. Przyswajamy nawyki kulturalnego i serdecznego zachowania  się wobec kolegów. Uczymy się myśleć, mówić, słuchać i rozumieć. Wiele rzeczy, które robimy jest dla nas nowością. Wszyscy  z nas pierwszy  raz  przekroczyli próg  przedszkola, dlatego musieliśmy nauczyć się współpracy z innymi kolegami i przestrzegania zasad panujących w przedszkolu. Jesteśmy weseli, ciekawi  wszystkiego , co nas otacza. Chętnie  się  bawimy, śpiewamy i tańczymy, lubimy zajęcia plastyczne oraz   zajęcia  ruchowe. Wychodząc  na spacery poznajemy najbliższe otoczenie i podziwiamy otaczający nas świat przyrody. Z przyjemnością zakładamy nowe kąciki zainteresowań. Zajęcia plastyczne sprawiają nam dużo radości. Może nie wszystko nam wychodzi, ale bardzo się staramy. Najważniejsze, by  każdy dzień sprawiał nam radość, a na naszych  twarzach był zawsze widoczny uśmiech.  W ramach zajęć dodatkowych możemy uczyć się  tańca oraz brać udział w zajęciach  muzycznych.

KOCHAMY  NASZE  PRZEDSZKOLE. Każdy dzień w przedszkolu jest wyjątkowy i niepowtarzalny. Pierwsze przedszkolne chwile i zdjęcia przejdą do historii naszej grupy. Tak wygląda świat nasz mały, świat baśniowy - doskonały! Wszystkich szczerze pozdrawiamy - My "Myszki"  się kłaniamy!

W przedszkolu nam życie wesoło płynie, jak w prawdziwej rodzinie. Zabawa pomaga nam twórczo myśleć i wyrażać własne uczucia. W naszej przedszkolnej gromadce czujemy się wspaniale, bawimy i uczymy się  wytrwale. Kącików do zabawy mamy wiele i bawimy się wszyscy  jak przyjaciele. Gry, puzzle, układanki, różne malowanki cierpliwości wymagają, ale świetnie rozwijają. W ciągu dnia tańczymy, śpiewamy i na instrumentach muzycznych gramy. W naszym przedszkolnym ogródku chętnie przebywamy i świeże powietrze noskiem wdychamy. Nasza pani wciąż nowe zabawy nam wymyśla  i o edukację naszą dba.

Pracujemy i bawimy się przestrzegając wcześniej ustalonych zasad:

  • dbamy o nasze zabawki
  • sprzątamy po zakończonej zabawie
  • zgodnie się bawimy
  • nie bijemy kolegów i koleżanek
  • grzecznie zwracamy się do siebie
  • używamy zwrotów grzecznościowych
  • nie krzyczymy
  • uczymy się samodzielności
  • dbamy o wytwory pracy innych dzieci

     

 

Tematyka kompleksowa miesiąca:

  

 

 

Czerwiec:

1. Na wiejskim podwórku.
2. Jedziemy na wakacje.
3. Idziemy na sanki.
4. Słoneczne lato.
5. Ile nóg ma stonoga?

Maj:

 

1. Mój dom.
2. Idziemy do zoo.
3. Dla mamy i taty..
4. Dzień dziecka.

Kwiecień:

 

1. Dzień i noc.
2. Eksperymentujemy.
3. Wesołe pisanki.
4. Mali ekolodzy.
5. Kolorowe witaminy.

Marzec:

1. Tydzień polskich bajek.
2. Poznajemy różne zawody.
3. Wiosna, wiosna
4. Wiosenne porządki.

Luty:

1. Bal karnawałowy.
2. Śmiech to zdrowie.

Styczeń:

1. W krainie bajek.
2. Zwierzęta zimą.
3. Idziemy na sanki.
4. Dzień babci i dziadka
5. Kto tu mieszka?

Grudzień:

1. Odwiedziny Świętego Mikołaja
2. Teatrzyk Przedszkolaka.
3. Wesoła choinka.

Listopad:

1. 100-lecie odzyskania Niepodległości
2. Mali konstruktorzy.
3. Mój przyjaciel zwierzak
4. Dzień Pluszowego Misia.

Październik:

1. Moja rodzina.
2. Światło czerwone, światło zielone. 
3. Jesień za oknem
4. Nasze zabawki.
5. Kapryśna pogoda

Wrzesień:

1. Nasze przedszkole.
2. Wszyscy razem.
3. Jestem przedszkolakiem
4. Witamy Panią Jesień.

 

 

Ulotka informacyjna dla Rodziców dzieci z wadą wymowy



Drogi Rodzicu!

Jeżeli u Twojego dziecka stwierdzono wadę wymowy, motywuj je do korzystania z zajęć logopedycznych. Ty także powinieneś pomóc córce/synowi pamiętając o tym, że terapia ta ma miejsce nie tylko podczas zajęć logopedycznych.

Skuteczność terapii ściśle uzależniona jest od współpracy rodziców z logopedą! I tylko wówczas, gdy współpraca ta ma rzeczywiście miejsce - terapia przynosi rezultaty.

Wskazówki dla rodziców dzieci uczęszczających na terapię logopedyczną:

Bądź w stałym kontakcie z logopedą aby na bieżąco pozyskać informacje o stanie mowy swojego dziecka
Dopilnuj, aby dziecko systematycznie uczęszczało na zajęcia logopedyczne
Pracuj z dzieckiem w domu poprzez utrwalanie materiału zawartego w zeszycie lub na kserokopiach i ćwiczenie z dzieckiem przed lustrem
Pomóż dziecku w domowych zajęciach aby mogło pracować w atmosferze spokoju,
Chwal swoje dziecko nawet za minimalne osiągnięcia, co znacznie zmobilizuje je do wysiłku.
Chwal i nagradzaj dziecko nie tylko za efekty jego pracy, ile za włożony w nią wysiłek. Spraw, aby praca z dzieckiem była przyjemna dla was obojga

Bądź życzliwym, pogodnym, cierpliwym przewodnikiem i towarzyszem swego dziecka w jego problemach z wymową. Wtedy o wiele szybciej będzie widać pozytywny skutek terapii

 

Jak pomóc dziecku w adaptacji w przedszkolu?

Jak zminimalizować negatywne reakcje, unikając błędów w postępowaniu rodziców?

 

1.      Nie przeciągaj pożegnania w szatni. Pomóż dziecku rozebrać się, pocałuj je i wyjdź, przekazując dziecko nauczycielowi.

2.      Nie zabieraj dziecka do domu kiedy płacze przy rozstaniu. Jeśli zrobisz to choć raz, będzie wiedziało, że łzami można wszystko wymusić.

3.      Nie obiecuj: jeśli pójdziesz do przedszkola, to coś dostaniesz. Kiedy będziesz odbierać dziecko, możesz dać mu maleńki prezent, ale nie może to być forma przekupywania, lecz raczej nagrody. Z czasem ten bodziec stanie się zbędny.

4.      Kontroluj co mówisz. Zamiast : „już możemy wracać do domu", powiedz „teraz możemy iść do domu". To niby niewielka różnica, a jednak pierwsze zdanie ma negatywny wydźwięk.

5.      Nie wymuszaj na dziecku, żeby zaraz po przyjściu do domu opowiedziało, co wydarzyło się w przedszkolu – to powoduje niepotrzebny stres.

6.      Jeśli dziecko przy rozstaniu płacze, postaraj się, żeby przez kilka dni odprowadzał je do przedszkola tata lub inna osoba z rodziny

7.      Staraj się określać, kiedy przyjdziesz po dziecko w miarę dokładnie. Nie mów więc : „przyjdę po pracy", ponieważ dziecko nie wie, o której godzinie kończą pracę. Lepiej powiedzieć „odbiorę Cię z przedszkola po obiedzie, podwieczorku" Jest to dla dziecka dobra miara czasu, gdyż wie, kiedy są posiłki. Najważniejsze jest to, by DOTRZYMAĆ SŁOWA

8.      Nie okazuj negatywnych emocji. Nie płacz, nie wracaj pod drzwi, gdy usłyszysz, że Twoja pociecha płacze. Takie zachowania u dziecka rozpoczynającego dopiero funkcjonowanie poza środowiskiem rodzinnym są zupełnie normalne. Kiedy jednak zobaczy, że rodzic czuje się niepewnie, będzie miało wrażenie, że dzieje się coś złego, a to potęguje jego stres.

9.      Każde dziecko uspokaja się w zasadzie po kilku minutach, ponieważ absorbują je nowi koledzy i zabawki. A życzliwa Pani przytuli, weźmie na kolana i uspokoi, zajmując jego uwagę czymś miłym i pozytywnym.

10.  Tłumacz dziecku, że reguły obowiązujące w przedszkolu są dobre. Dzieci lubią, gdy ich świat jest uporządkowany i ma swoją harmonię. Brak zasad i wymogów ze strony nauczyciela sprawia, że dziecko odczuwa chaos, a to powoduje brak poczucia stabilności i bezpieczeństwa w nowym miejscu.

11.  Wszystkie wątpliwości lub pytania kieruj do nauczyciela. To osoba ,która spędza z dzieckiem większość dnia, więc doskonale je zna i kompetentna w swoim zawodzie. Na pewno uzyskasz pomoc i osiągniesz porozumienie. Dziecko widząc, że rodzice rozmawiają z nauczycielem, czuje się bezpiecznie.