Grupa 
"Sówki" 6 -latki 

                                                            Wychowawczynie:

 

mgr Sylwia Mikolasek

lic. Iwona Budzińska

 

Godziny pracy dydaktycznej wychowawcy grupy ( PANI Sylwia):

Poniedziałek:  6:00- 9:30

Wtorek: 6:00 - 11:00    

Środa: 12:30 - 16:00

Czwartek: 10:00 - 16:00

Piątek: 6:00 - 14:30 

 

Godziny pracy dydaktycznej wychowawcy grupy (PANI Iwona):

Poniedziałek: 10:30 - 16:00

Wtorek: 11:00 - 16:00

Środa: 6:00 - 14:30

Czwartek: 6:00 - 9:30

Piątek: 11:30 - 16:00 

 

Zajęcia z religii: 

 

poniedziałki 9:30 - 10:00

czwartki 9:30 - 10:00

 

Zajęcia z języka angielskiego:

 

poniedziałki 10:00 - 10:30

środy  10:00 - 10:30

 

Zajęcia ogólnorozwojowe z elementami karane:

 

poniedziałek 10:30-11:30

 

Charakterystyka grupy:

 

Witamy w nowym roku przedszkolnym!

 

Jesteśmy Sówki. Jest nas w grupie 20 dzieci. To już  ostatni nasz rok w przedszkolu; wszyscy bardzo lubimy się ze sobą bawić, poznajemy już wiele piosenek i różnych zabaw, uczymy się też literek i cyferek, a także poznajemy świat poprzez ciekawe zajęcia z Panią Sylwią i Panią Iwoną. Nasze Panie realizują podstawę programową i program wychowania przedszkolnego, a także uatrakcyjniają nasze zajęcia nowe projekty, programy i innowacje autorskie i ogólnopolskie. Przeprowadziliśmy się do nowej, pięknej sali blisko uczniów,  by móc za rok być ze szkołą za pan brat.

 

Bawimy się i pracujemy przestrzegając ustalonych reguł i zachowań obowiązujących w naszej grupie:

 

·       Dbamy o nasze zabawki, 

·       Utrzymujemy porządek w półkach,

·       Sprzątamy po skończonej zabawie,

·       Przestrzegamy zasad zgodnej zabawy,

·       Grzecznie zwracamy się do siebie- jesteśmy kulturalni,

·       Nie bijemy kolegów i koleżanek,

·       Używamy form grzecznościowych i „zaczarowanych” słów- proszę, dziękuję, przepraszam,

·       Przestrzegamy zasad higieny,

·       Uczymy się samodzielności,                                                                                                                                   

·       Wykonujemy różne ćwiczenia w mówieniu, wzbogacamy nasze słownictwo, 

·       Doskonalimy percepcję słuchowo – wzrokową, oraz słuch fonematyczny,

·       Poznajemy sylabową budowę wyrazu,

·       Uczymy się literek i cyferek,

·       Ćwiczymy precyzję ruchów,

·       Poznajemy pojęcia matematyczne ,

·       Określamy kierunek w prawo, w lewo,

·       Poznajemy pojęcia dotyczące położenia przedmiotu w przestrzeni,

·       Dbamy o swoje zdrowie poprzez codzienne ćwiczenia, spacery i zabawy w ogrodzie.

Pracujemy w kartach pracy pt."Nowe Przygody Olka i Ady" Wyd. MAC

 

   #niemanudy

 

 

 

 

Praca zdalna 12.04-16.04

Tematyka tygodniowa "Wiosna na wsi"

 

  

16.04(piątek)

 

Ćwiczenia poranne:

Zakręć kołem i ćwicz razem z mamą i tatą

https://wordwall.net/pl/resource/1045847/lubimy-sie-rusza%c4%87

 

Zajęcia dydaktyczne:

 

Film edukacyjny „Prace w polu na wsi- narzędzia i maszyny rolnicze”

https://www.youtube.com/watch?v=vO5NvfQ92bc

 

Praca w kartach pracy

Karta pracy, cz. 4, s. 10.

 Oglądanie strony gazety ze zdjęciami przedstawiającymi prace na wsi. Określanie, co to za prace. Rysowanie w każdym kolejnym polu o jedną łopatę więcej niż w poprzednim.

Karta pracy, cz. 4, s. 11.

 Rysowanie narzędzi ogrodniczych po śladach. Czytanie z N. lub samodzielnie ich nazw. Łączenie rysunków z nazwami. Rysowanie w każdym kolejnym polu o jedne grabie mniej niż w poprzednim.

 

Zajęcia odprężające:

Gra interaktywna „Zwierzęta wiejskie”

https://view.genial.ly/5e94acb69334740d78ba4412

Zapraszamy do odwiedzania strony Nie Ma Nudy

 

15.04(czwartek)

 

Ćwiczenia poranne:

 

Zabawa pobudzająco-hamująca – Koniki.

 Dziecko maszeruje w określonym kierunku, w rytmie  wesołej melodii, wybranej przez rodzica.

 Kiedy usłyszy dźwięki bębenka(lub talerza, grzechotki itp.), zaczyna zgodnie z jego rytmem poruszać się po okręgu – naśladując konika. Reaguje na ustalone hasła:

− W tył zwrot – porusza się w przeciwnym kierunku,

− Wierzgamy kopytkami – zatrzymuje się, jedną nogą wykonuje ruchy podobne do wierzgania,

− Stop! – zatrzymuje się,

 

Zajęcia dydaktyczne:

 

Film edukacyjny „Zwierzęta na wsi” cz.2

https://www.youtube.com/watch?v=CpcmvJTO5G4

 

Praca plastyczna „Zwierzęta z wiejskiego podwórka”

 

 Wykonanie maski/masek zwierząt z papierowych talerzyków(można również zamiast talerzyków wykorzystać blok techniczny)

 

 

 

 

Zajęcia odprężające:

Dokończ zdania…

https://wordwall.net/resource/1861835/psycholog/na-dobry-pocz%c4%85tek

 

 14.04(środa)

Ćwiczenia poranne:

-rozciąganie całego ciała,

-wymachy rąk,

-przysiady

-podskoki,

-marsz z wysoko podnoszonymi kolanami.

 

Zajęcia dydaktyczne:

Film edukacyjny „Zwierzęta na wsi” cz.1

https://www.youtube.com/watch?v=v4R2rkylrc0&ab_channel=PozytywnieNakr%C4%99conaMama

Karty pracy cz.4, str 8-9

Ćwiczenia gimnastyczne : koniecznie strój sportowy

 https://www.youtube.com/watch?v=z5TgKn8tgas&ab_channel=FittyKidPolska

Zajęcia odprężające:

 

Zabawy z platformą "Nie ma nudy"

 

13.04(wtorek)

 

 

Ćwiczenia poranne:

  • Dziecko jest kurczątkiem. Swobodnie porusza się w różnych kierunkach po pokoju. Na hasło: Uwaga, kot! ucieka do kurnika (wyznaczonego miejsca w pokoju), wydając odgłosy: pi, pi, pi.  Hasło: Nie ma kota, jest sygnałem do ponownego wykonywania ruchów.

  •  Zabawa „Kaczuszka szuka ziarenek”. Dziecko jest kaczuszką. Chodzi po pokoju małymi krokami, kołysząc się na boki; co pewien czas wykonuje skłony tułowia w przód  zbiera ziarenka – i prostuje się.

  •  Ćwiczenia tułowia – skłony – Kogut zasypia. Dziecko w siadzie klęcznym, wykonuje skłon tułowia w dół, z dotknięciem głową kolan – kogut chowa głowę w piórka. Potem powoli prostuje się i ustawia głowę prosto.

  • Ćwiczenie równowagi – Na grzędzie. Dziecko jest  kurką.  Przechodzi, stawiając nogę za nogą, po sznurku, tak aby z niego nie spaść

 

Zajęcia dydaktyczne:

 

Słuchanie opowiadania Małgorzaty Strękowskiej -Zaremby” Uparty kogut”. – opowiadanie jest w książce (okładka łąki)

 

Rodzina Ady i Olka wybrała się do cioci na wieś. Wszyscy byli zachwyceni celem podróży. Tylko mama wydawała się trochę zakłopotana i lekko zaniepokojona.

 – Nie pamiętam, kiedy ostatnio byłam na wsi. Chyba bardzo dawno temu. Czy będą tam wszystkie wiejskie zwierzęta? – wypytywała tatę.

– Oczywiście, jak to w gospodarstwie. Będą krowy i cielęta. Świnie i prosięta. A zamiast koni i źrebiąt – dwa traktory.

Traktorów chyba się nie obawiasz? – spytał żartem tata.

 Mama tylko się uśmiechnęła. – Oczywiście. Nawet rogaty baran mnie nie wystraszy. Jestem super mamą.

 – Będą też kury, gęsi, kaczki, indyczki.

 Zgroza – ciągnął tata żartobliwym tonem.

 Samochód wjechał na podwórko. Ada i Olek pierwsi przywitali się z ciocią i wujkiem i natychmiast zaczęli się rozglądać za zwierzętami

. – Lola ma szczeniaki! Mogę się z nimi pobawić? – spytał Olek i już był przy kudłatej kundelce i czwórce jej szczeniąt.

 Ada nie mogła do niego dołączyć, ponieważ ma uczulenie na sierść. Wybrała się więc na spacer po podwórku.

– Ko, ko, gę, gę, kwa, kwa – witały ją kury i kurczęta, gęsi i gąsięta, kaczki i kaczęta. Ada z powagą odpowiadała im: „dzień dobry”, „witam państwa”, „przybijemy piątkę?”.

 – Ojej, jaka piękna kózka! – Ada usłyszała zachwycony głos mamy.

 – To koźlątko. Ma zaledwie kilka dni – powiedział wujek.

 – Prześliczny maluszek – stwierdziła z podziwem mama. Koźlątko nie poświęciło mamie uwagi, za to kury podniosły wielki krzyk na jej widok. Obgdakały ją z każdej strony... i sobie poszły. Został jedynie kogut. Wbił wzrok w barwną sukienkę mamy w duże czerwone koła i patrzył jak zauroczony.

– Lubi czerwony kolor – stwierdziła z zadowoleniem mama.

 – Hm, obawiam się, że wręcz przeciwnie – powiedział tata.

 Kogut nastroszył pióra i nieprzyjaźnie zatrzepotał skrzydłami.

 – Nie przepada za czerwonym. Kiedyś wskoczył mi na głowę, bo byłam w czerwonym kapeluszu – powiedziała ciocia.

– Ale to zdarzyło się tylko raz – dodała uspokajająco.

Po chwili wszyscy z wyjątkiem mamy zapomnieli o kogucie. Uparte ptaszysko nie odstępowało jej na krok.

– Idź sobie – odpędzała go, jednak kolor czerwony na sukience przyciągał uparciucha jak magnes.

– Nie bój się, mamo – Ada dodała mamie otuchy.

– Dam sobie radę. – Mama bohatersko przeszła między kaczkami, kurami, minęła nawet gąsiora, ale gdy spojrzała za siebie, ponownie ogarnął ją niepokój. Kogut wciąż był tuż-tuż i wojowniczo stroszył pióra.

 – Bywa uparty jak oślątko – westchnęła ciocia.

 – Wracaj do kurnika, uparciuchu.

 – No właśnie! – powiedziała stanowczo mama.  Obie, mama i ciocia, weszły do domu. Niezadowolony kogut grzebnął pazurem i wrócił do kurnika. Tymczasem tata z wujkiem założyli na głowy kapelusze z siatką na twarz i poszli zajrzeć do uli w sadzie.

 Ada unikała pszczół od czasu, gdy minionego lata została użądlona w stopę. Wolała przechadzać się pośród żółtych kaczuszek, które nie żądlą i są mięciutkie. Nawet nie zauważyła upływu czasu.

Zbliżała się właśnie pora dojenia krów, więc ciocia poszła przygotować dojarki. Olek wciąż bawił się ze szczeniętami, a tata i wujek zapomnieli o wszystkim, tak bardzo zajęli się sprawdzaniem pszczelich uli. Znudzona mama postanowiła do nich dołączyć. Jednak żeby dotrzeć do furtki prowadzącej do sadu, musiałaby przejść obok kurnika.

Co będzie, jeśli kogut ją zobaczy? Wolała tego uniknąć. Postanowiła przechytrzyć nieprzyjaznego ptaka i przedostać się do sadu przez płot.

 Jakież było zdziwienie Ady, gdy zobaczyła mamę wspinającą się na ogrodzenie. Pokonanie płotu, kiedy ma się na sobie odświętną sukienkę, nie jest łatwe, jednak mamie się to udało. Co prawda w rajstopach poleciało oczko, a sukienkę lekko rozdarła, ale kto by się tym przejmował.

– Oczko ci ucieka, łap je! – zażartował tata na widok żony.

– To nic takiego. Wykiwałam koguta – powiedziała szeptem, zadowolona z siebie mama.

Chwilę później Ada zobaczyła koguta, który bez trudu przefrunął nad płotem i wylądował w sadzie.

 

 Rozmowa na temat opowiadania.

 

 − Czy mama Olka i Ady była wcześniej na wsi?

 − Z kim bawił się Olek?

 − Co robiła Ada?

− Jaki ptak zainteresował się mamą? Dlaczego?

 − Czym zajęli się tata z wujkiem?

 − Jak mama przechytrzyła koguta? Czy jej się to naprawdę udało?

 

Praca w kartach pracy:

Karty pracy, cz. 4, s. 4–5

Karta pracy, cz. 4, s. 6.

 

Piosenka „Na podwórku”- osłuchanie z piosenką, naśladowanie z pokazywaniem.

https://www.youtube.com/watch?v=An265-G0WOs&ab_channel=MMNowakowski

 

 

12.04(poniedziałek)

 

 

Ćwiczenia poranne:

 

Zabawy z  gazetami:

-chodzenie po pokoju między rozłożonymi gazetami. Na hasło STOP- dziecko podnosi  gazetę

 - dziecko biega po pokoju  i potrząsa gazetą  trzymaną oburącz w górze. Na mocne uderzenie w tamburyn i zapowiedź: Burza, zatrzymuje się i – przyjmując dowolną pozycję – chroni się przed zmoknięciem, wykorzystując gazetę.

-dziecko staje w rozkroku trzymając oburącz złożoną gazetę – w skłonie w przód wymachuje gazetą w tył i w przód. Po kilku ruchach prostuje się i potrząsa gazetą w górze.

- w leżeniu przodem – unosi gazetę trzymaną za końce oburącz (ręce zgięte w łokciach, skierowane w bok), dmucha na gazetę i wprowadza ją w ruch.

 -dziecko kładzie gazetę na podłodze, zwija ją po przekątnej w rulonik i przeskakuje przez nią bokiem z jednej strony na drugą, od jednego końca do drugiego

-Ugniatanie gazety tak, aby powstała kulka(piłka) – dziecko rzuca kulką i chwyta je w miejscu, w chodzie, w biegu; rzuca i chwyta, wykonując dodatkowe zadania, np.: przed chwytem wykonuje klaśnięcie, dotyka ręką podłogi, robi rękami młynek, wykonuje obrót itp.

- w leżeniu przodem – przetacza kulkę z ręki do ręki, podrzuca kulkę oburącz, jednorącz.

- marsz z kulką na głowie,

–dziecko maszeruje we wspięciu na palcach, z kulką na głowie, i przechodzi do siadu skrzyżnego

- w siadzie skrzyżnym – wykonuje skręty głową w prawo, w tył i w lewo, w tył.

 

Zajęcia dydaktyczne

 

Odkrywanie litery ż, Ż  –Karta pracy Nowe przygody Olka i Ady. Przygotowanie do czytania, pisania, liczenia, s. 68

-Określanie, co przedstawia obrazek. Podawanie pierwszej głoski z jego nazwy.

 -Rysowanie po śladach rysunków.

-Podawanie głosek, jakimi rozpoczynają się słowo żubr i nazwy rysunków.

 - Zaznaczanie liter ż, Ż w wyrazach.

Ćwiczenia :

Analiza i synteza słuchowa słowa żubry(proszę napisać dziecku na kartce wyraz „żubry”)

Dziecko dzieli słowo „żubry” na sylaby i na głoski. Liczy, ile w słowie „żubry” jest sylab, a ile głosek. Następnie wymienia  inne słowa, w których głoskę „ż „ słychać na początku (żaba, żurek, żyrafa…),

w środku (leżak, jeżyny, kałuża…).

 Budowanie schematu słowa „żubry”. Proszę przygotować dla dziecka białe karteczki.

Dziecko układa tyle kartoników, ile sylab słyszy w słowie żubry. Rozsuwają kartoniki i wymawiają sylaby głośno.

 Następnie układa tyle kartoników, ile głosek słychać w słowie „żubry „– wymawia głoski głośno, dotykając kolejno kartoników.

 Budowanie modelu słowa: „żubry”.

 Proszę przygotować dla dziecka czerwone i niebieskie karteczki(można pokolorować białe)Czerwone kartoniki i niebieskie  dla  dziecka.

 Określanie rodzaju głoski „ż”. Dziecko wypowiada głoskę ż: długo: żżżyyyy… krótko: ż, ż, ż, ż…

Głoska „ż” jest spółgłoską i oznaczamy ją na niebiesko. Pod słowem „żubry” zaznacza głoskę „ż” i pozostałe spółgłoski niebieskimi kartonikami.

Samogłoski dziecko oznacza czerwonym kartonikiem( „u”, „y”)

 Karty pracy Nowe przygody Olka i Ady. Litery i liczby, cz. 2, s. 64–67.

 - dzielenie nazw zdjęć na głoski.

- kolorowanie na niebiesko liter ż, Ż w wyrazach.

 - czytanie sylab, wyrazów i tekstu.

 - oglądanie obrazków. Czytanie wypowiedzeń, wpisywanie obok nich odpowiedniej liczby – takiej, jaka jest przy obrazku, którego wypowiedzenie dotyczy.

- wodzenie palcem po literze ż – małej i wielkiej, pisanej. Pisanie liter ż, Ż po śladach, a potem – samodzielnie.

 

Ćwiczenia relaksacyjne

 

Joga dla dzieci

https://www.youtube.com/watch?v=CQ39IYCETJ4&ab_channel=HappyJoga

 

 

 

1

 

 

 

Praca zdalna 29.03-9.04.2021

Propozycje do zajęć z dzieckiem w domu.

 

29.03.2021(poniedziałek)

Tematyka zajęć: "Gipsowe pisanki"

 

 1. Ćwiczenia poranne:

Ćwiczenia poranne - potrzebne będą: instrument muzyczny- jakikolwiek, , piłeczka dla dziecka..

• Zabawa orientacyjno-porządkowa –" Pokaż pisankę". Dziecko biega po pokoju. Na hasło: Pokaż pisankę, zatrzymuje się i pokazuje piłeczkę trzymaną  w dłoniach wyciągniętych w stronę rodzica.

• Ćwiczenia dużych grup mięśniowych –" Wysoko – nisko". Dziecko stoi na dywanie. Na hasło: Wysoko – staje na palcach, wyciąga ku górze ręce z piłeczką. Na hasło: Nisko – wykonuje przysiad podparty, stukając piłeczką w podłogę.

• Ćwiczenia tułowia. Dziecko w siadzie skrzyżnym, toczy wokół siebie piłkę. Na sygnał (tamburyn) zmienia kierunek toczenia.

• Zabawa ruchowa z elementem skoku – "Przeskocz piłeczkę". Dziecko wykonuje przeskok obunóż przez położoną na podłodze piłeczkę.

 

2. Zajęcia dydaktyczne:

 

Słuchanie opowiadania czytanego przez rodzica "Gipsowe pisanki"

Zbliżały się święta wielkanocne. Rodzina Ady i Olka zwykle spędzała je razem z babcią i dziadkiem.

Niestety, tydzień wcześniej dziadek zagapił się na przelatującego bociana i złamał prawą rękę. – Ojej! Biedny dziadek.

Nie będzie mógł malować z nami pisanek – stwierdziła smutno Ada. – Nie martwcie się, wymyślimy dziadkowi jakieś zajęcie – odpowiedziała babcia, biegnąc po ścierkę, bo dziadek rozlał herbatę.

Posługiwanie się lewą ręką nie wychodziło mu najlepiej. Wszyscy zgodzili się, by spędzić Wielkanoc w domu babci i dziadka, a potem wspólnie ustalili plan przygotowań do świąt.

Ada i Olek mieli zrobić pisanki. Mama miała czuwać nad całością i robić kilka rzeczy naraz, bo była wspaniałym organizatorem. Tata miał wspomóc mamę w zakupach, sprzątaniu i przygotowaniu potraw.

Jego specjalnością były pieczeń, sałatka jarzynowa i sernik. Tata był też specjalistą od mycia okien i robił to szybko i sprawnie, pogwizdując przy tym jak skowronek.

Zadaniem babci były dekoracje i przygotowanie świeżych kwiatów.

Dziadek… Dziadek miał za zadanie leżeć i odpoczywać, bo „musi się oszczędzać”. Tak stwierdziła babcia. Wszyscy zabrali się do pracy.

Dzieci z pomocą mamy ugotowały jajka na dwa sposoby: część w łupinach cebuli, część w wywarze z buraków.

Cebulowe jaja miały kolor brązowy, a buraczane – różowy.

– Takie pisanki nazywają się kraszanki – wyjaśniła mama.

– Możemy pokolorować je we wzorki cienkim białym pisakiem lub wydrapać na nich wzorki.

– Wtedy będą drapanki – dodała babcia.

– A czy wiecie, jak zabarwić jajka na kolory żółty, zielony lub czarny? – zapytał dziadek.

– Pomalować farbami plakatowymi – odpowiedział Olek.

– A gdybyście nie mieli farb?

– Hm, to nie wiemy… – Kolor zielony uzyskamy z liści pokrzywy, a czarny z owoców czarnego bzu lub łupin orzecha włoskiego.

Aha! Żółty – z suszonych kwiatów jaskrów polnych. Wystarczy dorzucić je do wody i ugotować w niej jajka.

Babcia mrugnęła do wnuków i po chwili przyniosła im kwiaty narcyzów. Miała też przygotowaną, samodzielnie wyhodowaną rzeżuchę. Zrobiła z niej piękne dekoracje. Wyglądały jak małe łączki, a na nich siedziały żółte kurczaczki zrobione z papieru.

Z ogrodowej szklarni babcia przyniosła pachnące hiacynty w doniczkach i pęki białych tulipanów. Przygotowała też biały obrus. W wazonach stały kosmate bazie, nazywane przez Adę „szarymi kotkami”.

Kiedy okna lśniły już czystością, tata zabrał się do pieczenia sernika.

– A czy wiecie, że można upiec sernik z dodatkiem ziemniaków? – zapytał dziadek.

– Coś ty, dziadku! Przecież sernik robi się z sera, masła i jajek – zauważyła Ada.

– A nieprawda! Moja mama piekła pyszny sernik z dodatkiem kilku ugotowanych ziemniaków.

Oczywiście twarogu było dwa razy więcej, ale te ziemniaki nadawały sernikowi puszystości.

Wszystkie sąsiadki przychodziły do mamy po przepis.

– Oj, to muszę ci taki upiec, kochanie – powiedziała babcia.

– Sam ci upiekę taki sernik, ale bez gipsu – odparł dziadek.

– Sernik z gipsem byłby za twardy – roześmiał się tata.

– Ale skoro zachwalasz ten przepis, to zaraz dodam do sernika jednego ziemniaka, bo akurat mam za dużo do sałatki.

Tymczasem mama ugotowała smakowity żurek i zrobiła ciasto na piaskową babę wielkanocną. Ada i Olek nie mogli się doczekać, kiedy pójdą poświęcić pokarmy. Z pomocą mamy pięknie przystroili koszyczek, w którym na białej serwetce leżały chleb, jaja, biała kiełbasa, ciasto oraz sól i pieprz. Całość ozdobili zielonymi gałązkami bukszpanu.

W pierwszy dzień świąt cała rodzina usiądzie przy świątecznym stole i podzieli się jajkiem, symbolem życia.

– Jutro poszukamy jajek schowanych w ogrodzie – przypomniała sobie Ada.

– Zajączek zawsze przynosi dla nas czekoladowe jajka.

– To nie zajączek, tylko mama – odparł Olek, który nie wierzył w opowieści o zajączku przynoszącym prezenty.

– To tylko zabawa.

– A czy wiecie, jak bawiono się dawniej na Wielkanoc? – ożywił się dziadek.

– Ulubioną zabawą było uderzanie o siebie dwoma jajkami, a zwyciężał ten, którego jajko nie zostało rozbite.

– Ojej! To dopiero była jajecznica! – zachichotała Ada.

– Dawniej chodzono po wsi z kogutem, który był symbolem urodzaju. Później prawdziwe ptaki zastąpiły kogutki gliniane lub drewniane.

– A śmigus-dyngus też był? – zapytał Olek.

– Był, ale nie mówiono dyngus, tylko wykup. Chłopcy chodzili po wsi i w zamian za śpiew domagali się zapłaty, czyli wykupu w postaci pisanek, słodyczy albo pieniędzy.

– Dziadku, jak ty dużo wiesz – zachwycił się Olek.

– Dziadek nam pomaga we wszystkim! – dodała Ada

. – A przecież ma złamaną rękę.

– Może w nagrodę namalujemy dziadkowi pisanki na gipsie? – zaproponował Olek.

I tak też zrobili. Gips dziadka wyglądał naprawdę świątecznie.

– Kochani – powiedział zadowolony dziadek.

– Mam do was wielką prośbę. Sernik się piecze, babka piaskowa rośnie, a jajka są pokolorowane. Usiądźmy w ogrodzie, popatrzmy w niebo i pomyślmy o tym, co jest najważniejsze.

– O czym, dziadku?

– Jak to o czym? O życiu i o miłości – odpowiedział dziadek i podrapał się lewą ręką.

 

Rozmowa na temat opowiadania.

− Gdzie rodzina Olka i Ady spędziła Wielkanoc?

− Co się stało dziadkowi? Dlaczego?

− Jakie zadania mieli do wykonania podczas przygotowań do świąt Olek i Ada, rodzice i dziadkowie?

− Czym babcia ozdobiła stół?

− Jakie rady dawał dziadek?

− Czy tata i mama wywiązali się z zadań?

− Co według dziadka jest najważniejsze?

 

 

 3. Praca w kartach pracy:

-czytanie podanych wyrazów z rodzicem bądź samodzielnie. Łączenie ich z odpowiednimi obrazkami. Rysowanie po prawej stronie karty takich samych pisanek, jakie są po lewej stronie karty(K cz.3 str.72)

 

 4. Słuchanie piosenki "Koszyczek dobrych życzeń"

 https://youtu.be/7TZOcP5tKhY

 

 30.03.2021(wtorek)

Temat zajęć: "Malowane pisanki"

 

1. Ćwiczenia poranne

Gimnastyka smyka - rozciąganie całego ciała, przysiady, podskoki, przyklaski pod kolanami, pajacyki, przysiady itp.

 

2. Zajęcia dydaktyczne

Poznawanie litery "F, f"

• Karta pracy Nowe przygody Olka i Ady. Przy gotowanie do czytania, pisania, liczenia, s.67

 

 

• Analiza i synteza słuchowa słowa farby- ćwiczenia

 

Dziecko dzielą słowo farby na sylaby i na 

głoski. Liczy, ile w słowie jest sylab, a ile 

głosek. Następnie wymienia inne słowa, 

w których głoskę f słychać na początku 

(futro, flaga, fasola…), w środku słowa 

(agrafka, alfabet, wafle…).

 

• Budowanie schematu słowa farby-ćwiczenia

 

Wyciąć białe kartoniki dla  dziecka.

Dziecko układa tyle kartoników, ile sylab słyszy w słowie farby .

Następnie układa tyle kartoników, ile głosek słychać 

w słowie farby, wymawia głoski głośno, dotykając kolejno kartoników. 

 

• Budowanie schematu słowa Franek-ćwiczenia

 

Białe kartoniki dla  dziecka.

Dziecko dzieli imię Franek na sylaby i na głoski. Układają z kartoników schemat imienia.

 

• Budowanie modeli słów: farby, Franek-ćwiczenia

 

Czerwone kartoniki i niebieskie kartoniki dla  dziecka. 

Dziecko głośno dzieli na głoski słowa: farby, Franek. Wypowiada głoskę f:

długo: fffyyyy…

krótko: f, f, f, 

Głoska f jest spółgłoską i oznaczamy ją na niebiesko.

Pod schematami słów: farby, Franek, dziecko zaznacza miejsca głoski f niebieskimi 

kartonikami. Potem zaznacza miejsca samogłosek czerwonymi kartonikami, a miejsca pozostałych spółgłosek – niebieskimi kartonikami.

Porównuje liczbę samogłosek i spółgłosek.

 

• Uzupełnianie wyrazów: farby, Franek, brakującymi, poznanymi literami-ćwiczenia

 

Kartoniki z literami: a, e, y, b, r, n, k, dla dziecka(proszę napisać je na małych kartonikach)

Dziecko umieszcza kartoniki z literami w odpowiednich miejscach pod modelami słów: farby, Franek.

Odczytuje wyrazy: farby, Franek.

 

• Karty pracy Litery i liczby, cz. 2, (zielona książka)-ćwiczenia w kartach pracy

 

3.Bajka odprężająca

https://youtu.be/ikdSQFgt54w

 

 

 

 31.03.2021(środa)

Tematyka zajęć: "Koszyczek dobrych życzeń"

 

1. Ćwiczenia poranne- zabawa ruchowa z rodzicami

Ręce w przód, ręce w górę, 

i podskokiem aż pod chmurę.

Ręce w dół,

ręce w bok,

nogi wykonują skok. (Wykonują podskok obunóż w miejscu).

Wszyscy ćwiczą bez wyjątku, (Maszerują w miejscu).

zaczynamy od początku. (Maszerują w miejscu).

 

2. Zajęcia dydaktyczne

-praca techniczna koszyczek wielkanocny- praca z  wyprawki plastycznej.

 

3.Film o zwyczajach wielkanocnych

 

https://www.bing.com/videos/search?q=tradycje+wielkanocne&docid

=608017882849685384&mid=902D803548FEFF00E752902D803548FEFF00E752&view=detail&FORM=VIRE

 

 

4.Film - zabawy badawcze z jajkiem

https://youtu.be/dtsnC2am0_w

 

 

5. Karta pracy - ćwiczenia matematyczne (cz. 2, s. 62–63)

 

W razie możliwości i chęci proszę, aby dzieci w wolnej chwili realizowały pozostałe karty pracy o tematyce wielkanocnej.

Tematyka kolejnych zajęć pracy zdalnej będzie opublikowana 7.04- środa.

 

Na czas Świąt życzymy dużo zdrowia, radości i pogody ducha.

 

 

 

 Tematyka zajęć - praca zdalna 7.04-9.04.2021

 

 Środa 7.04.(,środa)

1.Ćwiczenia poranne.

Zabawa orientacyjno-porządkowa Obserwujemy powracające ptaki. Dziecko spaceruje po pokoju. Na hasło: Skowronek, zatrzymuje się, kładzie na brzuchu, podnosi łokcie nad podłogę, naśladuje obserwowanie ptaka przez lornetkę.

 Zabawa orientacyjno-porządkowa Oglądamy przebiśniegi. Dziecko spacerują po pokoju. Na hasło: Przebiśnieg, wykonuje przysiad i patrzy na podłogę – przygląda się kępce przebiśniegów wyglądających spod śniegu.

 Zabawa ruchowa z elementem przeskoku – Uwaga! Kałuża. Dziecko spaceruje po pokoju między rozłożonymi przez rodzica klockami – kałużami. Na hasło: Kałuża, przeskakuje przez klocki

Ćwiczenia ruchowo-graficzne – Krople deszczu. Dziecko kreśli kształt kropli deszczu w powietrzu raz prawą, raz lewą dłonią, a potem robi to samo na dywanie.

Zabawa Uciekaj! Pada deszcz. Dziecko spaceruje po pokoju. Na hasło: Deszcz, ucieka w wyznaczone miejsce w pokoju.

 Zabawa bieżna z zastosowaniem przysłowia. Dziecko rytmizuje tekst przysłowia W marcu jak w garncu, tupiąc.

2. Zajęcia dydaktyczne

Film edukacyjny ptaki polskie

https://www.youtube.com/watch?v=oguIuY0sSII&ab_channel=NaukapoProstu

Po obejrzeniu dzieci wymieniają te ptaki, które wracają do Polski wczesną wiosną.

(skowronek, bocian, czajka i szpak)

Praca w kartach pracy cz.3 s 62

Praca plastyczna – bocian - dowolna

Przykłady prac:

https://www.youtube.com/watch?v=aEuv2CgQvPI&ab_channel=PracaPlastyczna

lub

https://www.youtube.com/watch?v=yaWucXLoEbM&ab_channel=PrzedszkoleNutkaNowaIwiczna