Grupa 
"Sówki" 6 -latki 



                                                                             
 

Wychowawczynie:
lic. Iwona Budzińska

mgr Katarzyna Pudełko

Godziny pracy dydaktycznej wychowawcy grupy ( PANI IWONA):
Poniedziałek: 11:30 - 16:00
Wtorek: 11:30 - 16:00
Środa: 6:00 - 12:00
Czwartek: 6:00 - 11:00
Piątek: 6:00 - 12:30 

Godziny pracy dydaktycznej wychowawcy grupy ( PANI KASIA):
Poniedziałek:  6:00- 11:00
Wtorek: 6:00 - 11:00    
Środa: 12:00 - 16:00
Czwartek: 11:00 - 16:00
Piątek: 12:30 - 16:00 


Zajęcia z religii:

poniedziałki 11:00-11:30
wtorki 11:00-11:30


Zajęcia z języka angielskiego:


czwartki 11:30-12:00
 piątki 8:00-8:30

Zajęcia z karate:
 
wtorki 9:00-10:00 


Charakterystyka grupy:

Witamy w nowym roku przedszkolnym!

Jesteśmy Sówki.  Jest nas w grupie 19 dzieci. To już trzeci- ostatni nasz rok
w przedszkolu; wszyscy  dobrze się znamy i bardzo lubimy się ze sobą bawić,
znamy już  wiele piosenek i różnych zabaw, uczymy się też literek i cyferek,
a także poznajemy świat poprzez ciekawe zajęcia z Panią Iwoną i Panią Kasią.
Nasze Panie realizują program wychowania przedszkolnego, a także uatrakcyjniają nasze zajęcia 
nowe projekty oraz  programy autorskie i ogólnopolskie.
Przeprowadziliśmy się do nowej, pięknej sali blisko uczniów,  by móc za rok być ze szkołą za pan brat.
 


Bawimy się i pracujemy przestrzegając ustalonych reguł i zachowań obowiązujących w naszej grupie:

·       Dbamy o nasze zabawki,

·       Utrzymujemy porządek w półkach,

·       Sprzątamy po skończonej zabawie,

·       Przestrzegamy zasad zgodnej zabawy,

·       Grzecznie zwracamy się do siebie- jesteśmy kulturalni,

·       Nie bijemy kolegów i koleżanek,

·       Używamy form grzecznościowych i „zaczarowanych” słów- proszę, dziękuję, przepraszam,

·       Przestrzegamy zasad higieny,

·       Uczymy się samodzielności,                                                                                                                                                                                                                                               

·       Wykonujemy różne ćwiczenia w mówieniu, wzbogacamy nasze słownictwo,

·       Doskonalimy percepcję słuchowo – wzrokową, oraz słuch fonematyczny,

·       Poznajemy sylabową budowę wyrazu,

·       Uczymy się literek i cyferek,

·       Ćwiczymy precyzję ruchów,

·       Poznajemy pojęcia matematyczne ,

·       Określamy kierunek w prawo, w lewo,

·       Poznajemy pojęcia dotyczące położenia przedmiotu w przestrzeni,

·       Dbamy o swoje zdrowie poprzez codzienne ćwiczenia, spacery i zabawy w ogrodzie.

   
Pracujemy w kartach pracy pt.”Plac zabaw” (WSiP)                                                                                 

Tematyki miesiąca:
 
WRZESIEŃ

1. Jestem w przedszkolu.

2. Jestem bezpiecznym przedszkolakiem.  

3. Jesień w ogrodzie i sadzie.

4. Europejski Tydzień Sportu- chcę być zdrowy.

5. Nadchodzi jesień.

 
Ulotka informacyjna dla Rodziców dzieci z wadą wymowy


Drogi Rodzicu!

Jeżeli u Twojego dziecka stwierdzono wadę wymowy, motywuj je do korzystania z zajęć logopedycznych. Ty także powinieneś pomóc córce/synowi pamiętając o tym, że terapia ta ma miejsce nie tylko podczas zajęć logopedycznych.

Skuteczność terapii ściśle uzależniona jest od współpracy rodziców z logopedą! I tylko wówczas, gdy współpraca ta ma rzeczywiście miejsce - terapia przynosi rezultaty.

Wskazówki dla rodziców dzieci uczęszczających na terapię logopedyczną:

Bądź w stałym kontakcie z logopedą aby na bieżąco pozyskać informacje o stanie mowy swojego dziecka
Dopilnuj, aby dziecko systematycznie uczęszczało na zajęcia logopedyczne
Pracuj z dzieckiem w domu poprzez utrwalanie materiału zawartego w zeszycie lub na kserokopiach  i ćwiczenie z dzieckiem przed lustrem
Pomóż dziecku w domowych zajęciach aby mogło pracować w atmosferze spokoju,
Chwal swoje dziecko nawet za minimalne osiągnięcia, co znacznie zmobilizuje je do wysiłku.
Chwal i nagradzaj dziecko nie tylko za efekty jego pracy, ile za włożony w nią wysiłek. Spraw, aby praca z dzieckiem była przyjemna dla was obojga

 Bądź życzliwym, pogodnym, cierpliwym przewodnikiem i towarzyszem swego dziecka w jego problemach z wymową. Wtedy o wiele szybciej będzie widać pozytywny skutek terapii.