Grupa 



"Sówki" 6 -latki

 

 



 

                                                                                 

 

Wychowawczynie:

mgr Lidia Bloch


mgr Katarzyna Pudełko

Godziny pracy dydaktycznej wychowawcy grupy ( PANI LIDKA):

Poniedziałek: 6:00 - 11:00
Wtorek: 6:00 - 11:00    LOGOPEDIA- SÓWKI: 11:00-13:00 
Środa: 11:00 - 16:00
Czwartek: 6:00 - 11:30
Piątek: 12:30 - 16:00

Godziny pracy dydaktycznej wychowawcy grupy ( PANI KASIA):

Poniedziałek: 11:30 - 16:00
Wtorek: 11:00 - 16:00
Środa: 6:00 - 10:30
Czwartek: 12:00 - 16:00

Piątek: 6:00 - 12:30 


Zajęcia z religii:

poniedziałki 11:00-11:30

czwartki 11:30-12:00




Zajęcia z języka angielskiego:


środy i  piątki 10:30-11:00


 

Zajęcia z karate:

 

wtorki 9:00-10:00 



Charakterystyka grupy:

Witamy w nowym roku przedszkolnym!


Jesteśmy Sówki.  Jest nas w grupie 23 dzieci. To już czwarty- ostatni nasz rok

 w przedszkolu; wszyscy  dobrze się znamy i bardzo lubimy się ze sobą bawić,

znamy już  wiele piosenek i różnych zabaw, uczymy się też literek i cyferek,

a także poznajemy świat poprzez ciekawe zajęcia z Panią Kasią i Panią Lidzią.

 Nasze Panie realizują program wychowania przedszkolnego, a także uatrakcyjniają nasze zajęcia

o innowacje,

nowe projekty oraz  programy autorskie i ogólnopolskie.

Przeprowadziliśmy się do nowej, pięknej sali blisko uczniów,  by móc za rok być ze szkołą za pan brat.
 
 


 

Bawimy się i pracujemy przestrzegając ustalonych reguł i zachowań obowiązujących w naszej grupie:

·       Dbamy o nasze zabawki,

·       Utrzymujemy porządek w półkach,

·       Sprzątamy po skończonej zabawie,

·       Przestrzegamy zasad zgodnej zabawy,

·       Grzecznie zwracamy się do siebie- jesteśmy kulturalni,

·       Nie bijemy kolegów i koleżanek,

·       Używamy form grzecznościowych i „zaczarowanych” słów- proszę, dziękuję, przepraszam,

·       Przestrzegamy zasad higieny,

·       Uczymy się samodzielności,                                                                                                                                                                                                                                               

·       Wykonujemy różne ćwiczenia w mówieniu, wzbogacamy nasze słownictwo,

·       Doskonalimy percepcję słuchowo – wzrokową, oraz słuch fonematyczny,

·       Poznajemy sylabową budowę wyrazu,

·       Uczymy się literek i cyferek,

·       Ćwiczymy precyzję ruchów,

·       Poznajemy pojęcia matematyczne ,

·       Określamy kierunek w prawo, w lewo,

·       Poznajemy pojęcia dotyczące położenia przedmiotu w przestrzeni,

·       Dbamy o swoje zdrowie poprzez codzienne ćwiczenia, spacery i zabawy w ogrodzie.

   
Pracujemy w kartach pracy pt.”Plac zabaw” (WSiP)                                                                                 


Tematyki miesiąca:

 
WRZESIEŃ


1. W przedszkolu

2. Wakacyjne wspomnienia

 

3. Jesteśmy bezpieczni

4. Dbam o siebie i środowisko

PAŹDZIERNIK


 

1. Dary jesieni

2. Dbamy o zdrowie

3. Jesień w parku i lesie

4. Zabawy na jesienne wieczory

5. Jesienna pogoda




LISTOPAD

 

1. Listopadowe wspomnienia

2. Kim będę, gdy dorosnę

3. Zwierzęta domowe

4. Zimno- coraz zimniej

 

 

GRUDZIEŃ

 

1. Grudniowe życzenia

2. Święta za pasem

3. Świąteczne tradycje



 

STYCZEŃ


1. Witamy nowy rok

2. Co można robić zimą?

3. Zimowe igrzyska sportowe.

4. Święto babci i dziadka

5. Baśnie , bajki i legendy

 

LUTY


1. Bale bale...

2. W dawnych czasach./ Wynalazki

 

MARZEC


1. W marcu jak w garncu

2. Porządki w ogrodzie

3. Witaj wiosno!

4. Zwierzęta na wiejskim podwórku

 

KWIECIEŃ


1. Praca rolnika

2. Tajemnice książek

3. Wielkanoc

4. Dbamy o naszą planetę

5. Dbamy o naszą planetę c.d.

 

MAJ


1. Polska to mój dom.

2. W krainie muzyki.

3. Święto mamy i taty.

4. Wrażenia i uczucia.

 

CZERWIEC


1. Dzień dziecka.

2. Zwierzęta duże i małe.

3. Wakacje.

4. Lato.


 

 



,,JEDZIE POCIĄG, JEDZIE POCIĄG"

 Jedzie pociąg, jedzie pociąg,

a w pociągu dzieci. 

Jadą, jadą na wycieczkę, 

słonko jasno świeci.

Pierwszy wagon -hop!

Drugi wagon- tup, tup

Trzeci wagon- klap, klap, klap

Jedzie pociąg w świat!


 

 

„PLAC ZABAW“

 

1. Już w oczach radość, bo słońce świeci.
    Na spacer pora iść,
    Na placu zabaw jest dużo dzieci.
    Bawić się chodźmy dziś!

Ref: Plac zabaw /2 x
        Tu z kolegami poznasz zabaw 100.
        Plac zabaw/2x
       W słoneczne dni odwiedzasz go.

2. Są tu drabinki i karuzela, każdy się kręcić chce.
    A w piaskownicy z mokrego piasku, babki zrobimy dwie.

3. Miło jest huśtać się na huśtawce.
    Wszyscy lubimy to , że hej.
    Miło jest puszczać barwne latawce, wietrzyku dla nich wiej.

4. Ciekawi świata zawsze jesteśmy, uczyć się każdy chce.
    Bawić się świetnie na placu zabaw, możemy całe dnie!


 

 

 

„JARZĘBINA

I.
Już lato odeszło i kwiaty przekwitły,
a jeszcze coś w polu się mieni,
To w polu i w lesie czerwienią się, spójrzcie
korale, korale jesieni.

Ref.:
Idzie lasem pani jesień,
jarzębinę w koszu niesie.
Daj korali nam troszeczkę,
nawleczemy na niteczkę.

II.
Włożymy korale, korale czerwone
i biegać będziemy po lesie.
Będziemy śpiewali piosenkę jesienną,
niech echo daleko ją niesie.

Ref.:
Idzie lasem...


 

 

MOJA PLANETA"



Moja planeta jest całkiem nie z tej ziemi 
Moja planeta nie ma ceny 
Moja planeta jest rano niewyspana 
Moja planeta jest tam gdzie Ty i mama. 

Moja planeta nie spadła tu z księżyca 
Moja planeta to tajemnica 
Moja planeta raz zimna raz przegrzana 
Moja planeta jest tam gdzie Ty i mama. 

Ref. SOS - to Ziemia woła ludzi 
Jutro tlen już trudniej będzie zbudzić 
SOS - ratujmy siebie sami 
SOS - do siebie wysyłamy 

Moja planeta miłości się nie boi 
Moja planeta broń rozbroi 
Moja planeta zna dobre obyczaje 
Moja planeta nam wszystkim dłoń podaje 

Ref. SOS - to Ziemia woła ludzi... 


 

 

„DO PRZEDSZKOLA“

Już od rana tupu tup
Po chodniku tupią buty!
Każdy but śpieszy się,
Do przedszkola zdążyć chce!

Ref.:
Do przedszkola... la la la,
Biegnie Grześ i Ola la!
Jeden but i drugi but...
Hop la la la tupu tup!

Tupią buty tupu tup,
Jak piłeczki sobie skaczą,
Każdy but dobrze wie,
Sznurowadła wiąże się!

Ref.:
Do przedszkola... la la la,
Biegnie Grześ i Ola la!
Jeden but i drugi but...
Hop la la la tupu tup!

A w przedszkolu buty śpią
W kolorowych ciepłych workach,
Każdy but i we śnie
Do przedszkola śpieszy się!

Ref.:
Do przedszkola... la la la,
Biegnie Grześ i Ola la!
Jeden but i drugi but...
Hop la la la tupu tup!


 


 


 

 

Ulotka informacyjna dla Rodziców dzieci z wadą wymowy



Drogi Rodzicu!

Jeżeli u Twojego dziecka stwierdzono wadę wymowy, motywuj je do korzystania z zajęć logopedycznych. Ty także powinieneś pomóc córce/synowi pamiętając o tym, że terapia ta ma miejsce nie tylko podczas zajęć logopedycznych.

Skuteczność terapii ściśle uzależniona jest od współpracy rodziców z logopedą! I tylko wówczas, gdy współpraca ta ma rzeczywiście miejsce - terapia przynosi rezultaty.

Wskazówki dla rodziców dzieci uczęszczających na terapię logopedyczną:

Bądź w stałym kontakcie z logopedą aby na bieżąco pozyskać informacje o stanie mowy swojego dziecka
Dopilnuj, aby dziecko systematycznie uczęszczało na zajęcia logopedyczne
Pracuj z dzieckiem w domu poprzez utrwalanie materiału zawartego w zeszycie lub na kserokopiach  i ćwiczenie z dzieckiem przed lustrem
Pomóż dziecku w domowych zajęciach aby mogło pracować w atmosferze spokoju,
Chwal swoje dziecko nawet za minimalne osiągnięcia, co znacznie zmobilizuje je do wysiłku.
Chwal i nagradzaj dziecko nie tylko za efekty jego pracy, ile za włożony w nią wysiłek. Spraw, aby praca z dzieckiem była przyjemna dla was obojga

 Bądź życzliwym, pogodnym, cierpliwym przewodnikiem i towarzyszem swego dziecka w jego problemach z wymową. Wtedy o wiele szybciej będzie widać pozytywny skutek terapii.