- Szczegóły
- Odsłon: 431
Zaburzenia integracji sensorycznej u dzieci
Integracja sensoryczna to możliwość rejestrowania informacji ze świata zewnętrznego przez narządy zmysłów, ich przetwarzanie w ośrodkowym układzie nerwowym i wykorzystanie do celowego działania (def. wg Jean Ayres).
Proces integracji sensorycznej zaczyna się od pierwszych miesięcy życia płodowego i najintensywniej przebiega do końca wieku przedszkolnego, ale trwa całe życie. Rozwój integracji zmysłów odbywa się w sposób zaplanowany, według określonej kolejności. Czynności niższego rzędu przechodzą w czynności bardziej skomplikowane. Rozwój integracji zmysłów angażuje różne zmysły w różnym stopniu. Dlatego tak ważne jest już we wczesnym wieku dziecięcym zauważenie zaburzeń w ramach integracji oraz podjęcie odpowiedniej terapii.
- Szczegóły
- Odsłon: 859
Logopedia
Zachęcamy do skorzystania z propozycji ćwiczeń artykulacyjnych, oddechowych, słuchowych głownie w formie zabaw logopedycznych.
- Szczegóły
- Odsłon: 1612
Kształtowanie pojęć matematycznych u dzieci sześcioletnich.
Przedszkole to ważny szczebel systemu edukacyjnego dziecka. To właśnie w przedszkolu niejednokrotnie po raz pierwszy dziecko zapoznaje się z wieloma ważnymi dla niego interesującymi rzeczami, zjawiskami i osobami. Poprzez całokształt swojej pracy przedszkole służy wszechstronnemu rozwojowi dziecka oraz przygotowuje go do nauki w szkole, uważając, ze warunkiem sukcesu w nauce i w przyszłym życiu jest właściwy start szkolny dziecka.
- Szczegóły
- Odsłon: 4426
Świat się błyszczy i mruga
Bajeczka do śniadania, bajeczka do kolacji, długi film w sobotę, dwie gry na tablecie w samochodzie, obserwowanie kuzyna albo taty grających na konsoli. Pięciolatek ma już spore doświadczenie w obcowaniu z wirtualnym światem. Wiadomo – prawie każdy rodzic czasem, by mieć chwilę dla siebie, sadza dziecko przed ekranem. Czy to bardzo szkodliwe? Ile czasu spędzonego w ten sposób to już przesada?