6:00 - 8:00
|
- Schodzenie się dzieci;
- Kontakty indywidualne nauczyciela z dziećmi i rodzicami;
- Swobodna aktywność wg wyboru i zainteresowań dzieci;
- Paca stymulacyjno – kompensacyjna (indywidualna i w małych zespołach).
|
8:00 - 9:00
|
- Zabawy indywidualne i zespołowe;
- Zajęcia dodatkowe (zgodnie z harmonogramem pracy grup)
- Ćwiczenia poranne;
- Zabiegi higieniczne przed śniadaniem;
- Śniadanie;
- Zabiegi higieniczne po śniadaniu.
|
9:00 - 10:30
|
- Zajęcia dydaktyczne kierowane przez nauczyciela wynikające z miesięcznych planów pracy wychowawczo-dydaktycznej (zgodnie z rozkładem zajęć i uwzględnieniem obszarów edukacyjnych wskazanych w zatwierdzonych do realizacji programach);
- Zajęcia z języka angielskiego- obowiązkowe (zgodnie z realizacją podstawy programowej w przedszkolu);
- Zajęcia dodatkowe (zgodnie z harmonogramem pracy grup);
- Zabawy indywidualne i zespołowe w kącikach zainteresowań w sali- swobodna działalność dziecka.
|
10:30 - 11:30
|
- Pobyt dziecka na świeżym powietrzu: zabawy wyznaczone przez różne aktywności dziecka: gry i zabawy ruchowe, zajęcia sportowe, obserwacje przyrodnicze, spacery, wycieczki, zabawy dowolne ze zwróceniem szczególnej uwagi na bezpieczeństwo dzieci.
|
11:30 - 12:30
|
- Zabawy w kącikach zabaw oparte na inicjatywie i samodzielności dziecka, takie jak: zabawy spontaniczne, zabawy tematyczne, zabawy konstrukcyjne, zabawy dydaktyczne;
- Przygotowanie do obiadu;
- Zabiegi higieniczne przed obiadem;
- Obiad;
- Zabiegi higieniczne po obiedzie.
|
12:30 - 13:00
|
- Czynności i zabawy o charakterze relaksacyjnym: zabawy relaksacyjne, słuchanie bajek; zajęcia terapeutyczne, muzykoterapia;
- Kontakty z rodzicami dzieci kończących pobyt w przedszkolu;
- Rozchodzenie się dzieci
|
13:00 - 16:00
|
- Odpoczynek dzieci;
- Swobodna aktywność dziecka;
- Zabiegi higieniczne przed podwieczorkiem;
- Podwieczorek;
- Zabiegi higieniczne po podwieczorku;
- Zajęcia popołudniowe - realizacja projektów i programów autorskich nauczycieli;
- Praca stymulacyjno - kompensacyjna (indywidualna i w małych zespołach);
- Zabawy dowolne dzieci z wykorzystaniem sprzętu w ogrodzie przedszkolnym;
- Kontakty okolicznościowe i indywidualne nauczyciela z dziećmi i rodzicami;
- Rozchodzenie się dzieci.
|