Grupa "Pszczółki" 4 - latki

 

              

Wychowawczyni: mgr Magdalena Bezdzietny

Pomoc wychowawcy: Irena Pawińska


Konsultacje indywidualne 
( lub wg wcześniejszych obopólnych ustaleń wychowawcy z rodzicami ) 

 

Godziny pracy dydaktycznej wychowawcy grupy:

poniedziałek 8.00 do 13.00
wtorek 7.00 do 10.00
środa 8.00 do 16.00
czwartek 7.00 do 15.00
piątek 11:00 do 15.00 

Zajęcia z języka angielskiego:
czwartek 9:00-9:15
piątki 9:15-9:30

Zajęcia z rytmiki: 
czwartek 8:00-8:30

 

Charakterystyka grupy:

 

To My - dzielne przedszkolaki  - zwiemy się "Pszczółki". Kłaniamy się niziutko i Gości witamy milutko! Nadszedł już czas, by poznawać wielki świat. Gdy w przedszkolu się spotkamy, wiele do zrobienia mamy. Co jest dobre, a co złe - każda "pszczółka" o tym wie!

Choć jesteśmy jeszcze mali to do przedszkola uczęszczamy już drugi rok, dalej chętnie przyswajamy przedszkolne zasady współżycia w grupie rówieśniczej, nawyki kulturalnego i serdecznego zachowania  się wobec kolegów. Uczymy się myśleć, mówić, słuchać i rozumieć. Wiele rzeczy, które robimy jest dla nas nowością.  Jesteśmy weseli, ciekawi  wszystkiego , co nas otacza. Chętnie  się  bawimy, śpiewamy i tańczymy, lubimy zajęcia plastyczne oraz  zajęcia muzyczne i ruchowe. Wychodząc  na spacery poznajemy najbliższe otoczenie i podziwiamy otaczający nas świat przyrody. Z przyjemnością zakładamy nowe kąciki zainteresowań. Uczymy się także angielskiego i z coraz lepiej nam to wychodzi.  Ćwiczymy też naszą buzię podczas dodatkowych ćwiczeń z zakresu profilaktyki logopedycznej, a także poznajemy zawody, uczymy się prostych zasad programowania oraz przyswajamy wiedzę o zdrowiu.

KOCHAMY  NASZE  PRZEDSZKOLE. Każdy dzień w przedszkolu jest wyjątkowy i niepowtarzalny. Pierwsze przedszkolne chwile i zdjęcia w nowym roku szkolnym przejdą do historii naszej grupy. Tak wygląda świat nasz mały, świat baśniowy - doskonały! Wszystkich szczerze pozdrawiamy - My "Pszczółki"  się kłaniamy!

W przedszkolu nam życie wesoło płynie, jak w prawdziwej rodzinie. Zabawa pomaga nam twórczo myśleć i wyrażać własne uczucia. W naszej przedszkolnej gromadce czujemy się wspaniale, bawimy i uczymy się  wytrwale. Kącików do zabawy mamy wiele i bawimy się wszyscy  jak przyjaciele. Gry, puzzle, układanki, różne malowanki cierpliwości wymagają, ale świetnie rozwijają. W ciągu dnia tańczymy, śpiewamy i na instrumentach muzycznych gramy. W naszym przedszkolnym ogródku chętnie przebywamy i świeże powietrze noskiem wdychamy. Nasza pani wciąż nowe zabawy nam wymyśla  i o edukację naszą dba.

Pracujemy i bawimy się przestrzegając wcześniej ustalonych zasad:

  • dbamy o nasze zabawki
  • sprzątamy po zakończonej zabawie
  • zgodnie się bawimy
  • nie bijemy kolegów i koleżanek
  • grzecznie zwracamy się do siebie
  • używamy zwrotów grzecznościowych
  • nie krzyczymy
  • uczymy się samodzielności
  • dbamy o wytwory pracy innych dzieci

     

 

INFORMACJE:

 DRODZY RODZICE

Zawieszenie działalności placówek wychowania przedszkolnego i szkół podstawowych jest trudnym wyzwaniem nie tylko dla nauczycieli i rodziców, ale także dla dzieci. Trzeba cierpliwie wyjaśniać dzieciom, dlaczego nie mogą iść do „swojego” przedszkola, dlaczego nie mogą spotykać się z koleżankami i kolegami z przedszkola i szkoły, dlaczego nie mogą się bawić ulubionymi zabawkami przedszkolnymi. Nie ma przy tym potrzeby wywoływania u dzieci negatywnych odczuć: strachu, paniki i poczucia niebezpieczeństwa. Podstawową zasadą powinno być unikanie kontaktów z innymi osobami oraz stosowanie się do zasad utrzymywania czystości i higieny. Obecna sytuacja stwarza możliwości wdrożenia dziecka do dokładnego mycia rąk, zasłaniania ust przy kichaniu i kaszlu.

Rodzicu

Wykorzystaj czas, w którym dziecko nie chodzi do przedszkola, na większe usamodzielnienie swojego dziecka – oczekuj od niego większej pomocy przy codziennych czynnościach w domu np. podczas przygotowywania posiłków, sprzątania, czy nawet podczas wykonywania w swoim tempie czynności związanych z ubieraniem się, przygotowaniem do snu, w których bardzo często, z powodu pośpiechu, dzieci są wyręczane. Wykorzystaj pobyt dziecka w domu na rozmowy z nim na różnorodne tematy. W ten sposób będziesz wzbogacał słownictwo swojego dziecka. Znajdź czas na czytanie dzieciom i z dziećmi. Korzystaj z edukacyjnych programów telewizyjnych, zaproponuj dziecku gry planszowe czy zabawy i gry zręcznościowe.

Korzystaj z porad i propozycji nauczyciela. Nie unikaj kontaktu z nim. Pytaj o wszystko i dziel się swoimi spostrzeżeniami dotyczącymi dziecka. W sytuacji zawieszenia pracy przedszkoli i szkół, to na Tobie i nauczycielu spoczywa odpowiedzialność za edukowanie dziecka i stwarzanie mu warunków do wszechstronnego rozwoju.

Dziecko w domu powinno, tak jak w przedszkolu, bawić się samodzielnie swoimi zabawkami, konstruować, układać, sprzątać, czuć się bezpieczne i swobodne w swej aktywności. Powinno także ruszać się i wykonywać wiele prostych ćwiczeń gimnastycznych.

 

Tematyka kompleksowa: 

Czerwiec:

1. Święto dzieci.
2. Muzyka jest wśród nas

3. Czym podróżujemy?
4. Wakacje.
5. Jestem ostrożny.

Maj:

1. Ruch to zdrowie.
2. Kraina marzeń.

3. Moi rodzice.
4. Wiem, potrafię, poznam.

Kwiecień:

1. Wielkanoc.
2. W gospodarstwie.

3. Dbamy o Ziemię.
4. Jestem Polakiem i Europejczykiem.

Marzec:

1. Dbamy o zdrowie.
2. W marcu jak w garncu.
3. Zabawy tu i tam.
4. Nadchodzi wiosna.
5. Bajki i baśnie

Luty:

1. Zabawy na śniegu.
2. Coś z niczego.
3. Kosmos.
4. Zwierzęta egzotyczne.

Styczeń:

1.Karnawał.
2. Karnawał.
3. Dzień Babci i Dziadka.

Grudzień:

1.Tutaj rosły paprocie.
2. Co przynosi zima?
3. Święta tuż, tuż....

Listopad:

1. Dbamy o zdrowie.
2. Dzień i noc.
3. Kapie, kropi, mży....
4. Opiekujemy się zwierzętami.
 

Październik:

1. Jesień w ogrodzie
2. Jak przekazujemy informację.
3. Kolory wokół nas
4. Co zwierzęta i ptaki robią jesienią?
5. Wiem co jem i dlatego jestem zdrowy. 

Wrzesień:

1. Jestem w przedszkolu.
2. Bezpieczna droga do przedszkola.
3. Jesień w parku i lesie.
4. Europejski tydzień sportu/Jesień w sadzie.