Grupa 

"Puchatki" 5-6  latki

 



Wychowawczyni:

mgr Daria Nockowicz

 

Zajęcia z religii:

środa 8:30-9:00

piątek 8:30-9:00

Zajęcia z języka angielskiego:

środa 8:00-8:30

piątek 8:00-8:30


Zajęcia z rytmiki:

piątek 10:00-10.30

Zajęcia ruchowe (karate):

poniedziałek 11:00 - 12:00 (bardzo proszę o strój na zajęcia karate)


Charakterystyka grupy:

Nie lada to gratka znaleźć się w gronie przyjaciół Kubusia Puchatka.

Chodzimy do przedszkola już trzeci rok, więc coraz lepiej się znamy i
nawiązujemy przyjaźnie.
Charakteryzujemy się dużą ciekawością świata. Chętnie uczestniczymy w

zajęciach z języka angielskiego, religii, rytmiki oraz karate.
Do przedszkola
przychodzimy zawsze bardzo chętnie i uczestniczymy

w różnych zabawach i zajęciach.
Bardzo lubimy wykonywać prace plastyczne z zastosowaniem różnych technik.
Wiele radości sprawia nam nauka tańców oraz śpiewanie piosenek.
Dziewczynki lubią zabawę w kąciku kuchennym, a chłopcy tworzą piękne

budowle z klocków. Często wychodzimy też na spacery i lubimy bawić się w ogrodzie przedszkolnym. Po całym dniu wypełnionym wrażeniami
odpoczywamy słuchając muzyki relaksacyjnej i bajek.
Każdy dzień w przedszkolu to nowe wyzwania i doświadczenia.
Staramy się być mili i koleżeńscy, dzięki czemu atmosfera w grupie jest

wspaniała. Przed nami wiele zabaw, zajęć, spotkań, doświadczeń, które rozwiną naszą osobowość i charakter.
Nasza Pani realizuje program wychowania przedszkolnego,
a także uatrakcyjnia nasze zajęcia
o nowe programy autorskie i
ogólnopolskie.




Bawimy się i pracujemy przestrzegając ustalonych reguł i zachowań obowiązujących w naszej grupie:

·       Dbamy o nasze zabawki,

·       Utrzymujemy porządek w półkach,

·       Sprzątamy po skończonej zabawie,

·       Przestrzegamy zasad zgodnej zabawy,

·       Grzecznie zwracamy się do siebie- jesteśmy kulturalni,

·       Nie bijemy kolegów i koleżanek,

·       Używamy form grzecznościowych i „zaczarowanych” słów- proszę, dziękuję, przepraszam,

·       Przestrzegamy zasad higieny,

·       Uczymy się samodzielności,                                                                                                                                                                                                                                      
·       Wykonujemy różne ćwiczenia w mówieniu, wzbogacamy nasze słownictwo,

·       Doskonalimy percepcję słuchowo – wzrokową, oraz słuch fonematyczny,

·       Uczymy się literek i cyferek,

·       Ćwiczymy precyzję ruchów,

·       Poznajemy pojęcia matematyczne ,

·       Określamy kierunek w prawo, w lewo,

·       Poznajemy pojęcia dotyczące położenia przedmiotu w przestrzeni,

·       Dbamy o swoje zdrowie poprzez codzienne ćwiczenia, spacery i zabawy w ogrodzie.

   
Pracujemy w kartach pracy pt."Trampolina do szkoły 5-6 latka”                                                                                 


Tematyki miesiąca:

 
WRZESIEŃ

1. Wspominamy wakacje

2. Razem jest wesoło

3. Oto ja.

4. Witamy Panią Jesień

PAŹDZIERNIK

1. Album rodzinny

2. Jesteśmy bezpieczni na drodze

3. Barwy jesieni

4. Jesienne zabawy z tatą

5. Wszyscy mamy mamy

LISTOPAD

1. Listopadowe święto

2. Mój przyjaciel zwierzak

3. Nadchodzi zima

4. Czy zwierzęta lubią zimę?

GRUDZIEŃ

1. Gramy w teatrze

2. Niebawem święta

3. Poznajemy zwyczaje bożonarodzeniowe

STYCZEŃ

1. Ulubione dobranocki

2. Domy ludzi i zwierząt

3. Śmiech to zdrowie

4. W galerii sztuki z babcią i dziadkiem

5. Bale w karnawale



LUTY
1. Sporty zimowe

2. Koty i kociaki


MARZEC
1. W muzeum

2. Dbamy o zdrowie

3. Słońce coraz mocniej świeci

4. Podaj łapę


KWIECIEŃ

 

1. Zegary i zegarki

2. Wesoła Wielkanoc

3. Na ratunek Ziemi



MAJ

1. Majowe święta

2. W filharmonii

3. Przyjęcie dla mamy i taty

4. Wszystkie dzieci są równe

 

CZERWIEC

1. Co w trawie piszczy?

2. Wakacyjne przestrogi

3. Do szkoły, gotowi start!

4. Do szkoły, gotowi start!

 

 

 

 

 

 
Nasze piosenki i wiersze:


Piosenka wrześniowa: „Wesoło nam”

sł.: Stanisław Karaszewski
muz.: Tomasz Strąk


1. Poznajmy się nawzajem,
kto jak na imię ma?
Przedstawmy się nawzajem,
niech każdy wszystkich zna!

ref.: Podaj rękę lewą, podaj rękę prawą,
zaczniemy zajęcia wesołą zabawą!

2. Już znamy się nawzajem
i kto jest kto, ja wiem!
A skoro cię poznaję,
chcę z tobą bawić się! 

Ref.: Podaj rękę lewą, podaj rękę prawą, 
zaczniemy zajęcia wesołą zabawą!

3. Wesoła szkoła nasza
sal tyle różnych ma,
a każda nas zaprasza,
więc idźmy tam raz, dwa!

Ref.: Podaj rękę lewą, podaj rękę prawą, 
zaczniemy zajęcia wesołą zabawą!

4.  Gdy pani o coś pyta, 
do góry palce dwa! 
A gdy ktoś odpowiada,
słuchamy, cicho sza!
Ref.: Podaj rękę lewą, podaj rękę prawą, 
zaczniemy zajęcia wesołą zabawą!

5.  Kąciki w naszej sali
są takie ,że ho, ho!
Tam chętnie się bawimy,
pomysłów mamy sto!

Ref.: Podaj rękę lewą, podaj rękę prawą,
zaczniemy zajęcia wesołą zabawą!

 

Wiersz na październik:

Władysław Bełza Katechizm polskiego dziecka

 

Kto ty jesteś?— Polak mały.

Jaki znak twój?

Orzeł biały.

Gdzie ty mieszkasz?

Między swemi.

W jakim kraju?

W polskiej ziemi.

Czym ta ziemia?

Mą Ojczyzną.

Czym zdobyta?

Krwią i blizną.

Czy ją kochasz?

Kocham szczerze.

A w co wierzysz?

W Polskę wierzę.

Coś ty dla niej?

Wdzięczne dziecię.

Coś jej winien?
Oddać życie.

 

Piosenka na styczeń:

Przyszła zima biała
Śniegiem posypała
Zamroziła wodę
Staw przykryła lodem


Tupu tup po śniegu
Dzyń, dzyń na sankach
Skrzypu skrzyp na mrozie
Lepimy bałwanka

Kraczą głośno wrony kra, kra
Marzną nam ogony kra, kra
Mamy pusto w brzuszku
Dajcie nam okruszków!


Tupu tup po śniegu
Dzyń, dzyń na sankach
Skrzypu skrzyp na mrozie
Lepimy bałwanka

Ciepłe rękawiczki
I wełniany szalik
Białej, mroźnej zimy
Nie boję się wcale


Tupu tup po śniegu
Dzyń, dzyń na sankach
Skrzypu skrzyp na mrozie
Lepimy bałwanka

 

Piosenka na marzec:

"Kiedy wiosna przyjdzie do nas"


I. Kiedy wiosna przyjdzie do nas
roześmiana i zielona.
Razem z wiosną wszystkie dzieci
zaśpiewają tak:

Ref:
Zielona trawa, zielony mech,
zielona żaba rechu, rechu, rech.
Zielona trawa, zielony mech,
zielona żaba rechu, rechu, rech.

II. Rośnie trawa, rosną liście,
rosną szybko dzieci wszystkie.
Przyleciały już bociany
i klekocą tak:

Ref:
Zielona trawa, zielony mech,
zielona żaba rechu, rechu, rech.
Zielona trawa, zielony mech,
zielona żaba rechu, rechu, rech.

III. W lesie kwitnie już zawilec,
obudziły się motyle.
A wieczorem nad łąkami
słychać żabi śpiew.

Ref:
Zielona trawa, zielony mech,
zielona żaba rechu, rechu, rech.
Zielona trawa, zielony mech,

zielona żaba rechu, rechu, rech.

 

PIOSENKI NA MAJ I CZERWIEC

"Kocham cię ti amo je t'aime"
 
 
Usiądź mamo przy mnie blisko
I posłuchaj tych słów,
Ty z pewnością wiesz to wszystko,
Jednak powiem to znów.
 
Kocham Cię Ti Amo je taime
I nie pytaj mnie dlaczego tak jest
Ty jesteś mą mamą, wspaniałą kochaną
Jedyną na zawsze i kochasz mnie też.
Kocham Cię Ti Amo je taime
I nie pytaj mnie dlaczego tak jest
Ty jesteś mą mamą, wspaniałą kochaną
Jedyną na zawsze i kochasz mnie też.
 
Popatrz mamo w moje oczy
Ujrzysz w nich miłość mą.
Nawet bardzo późno w nocy
Śpiewać będę Ci to.
 
Kocham Cię Ti Amo je taime
I nie

 

„ Do szkoły, gotowi start!”

 

Sł. U. Piotrowska, muz. M. Mielnicka – Sypko

 

 

 

 

Jeśli ktoś zapyta naszą  Panią,

 

Czy jesteśmy do szkoły gotowi,

 

Pani powie, że przecież bez trudu

 

Wiadomości nam wchodzą do głowy.

 

I na świat patrzymy tak uważnie,

 

Żeby dostrzec i mrówkę i słonia.

 

A gdy tylko się zdarzy okazja,

 

Wielkich rzeczy możemy dokonać.

 

 

Ref. Do szkoły, gotowi start!

 

Ruszymy wesołą sztafetą.

 

To wcale nie jest żart –

 

Przygoda czeka za metą.

 

Do szkoły, gotowi start!

 

Ruszymy wesołą sztafetą.

 

To wcale nie jest żart –

 

Przygoda czeka za metą.

 

 

A do drzwi pukają już wakacje,

 

Odpoczynek i z mamą i z tatą.

 

Nad jeziora, nad morze i w góry,

 

Jak co roku zaprasza nas lato.

 

Lato moc prezentów ma dla dzieci:

 

I muszelki i złote bursztyny.

 

Będą stały z książkami na półkach,

 

Gdy do szkoły we wrześniu ruszymy.

 

Ref. Do szkoły, gotowi start!....

 

"Biegnę do przedszkola"

Choć na niebie słońce
śpi na białych chmurkach,
wyskakuję z łóżka,
jak z dziupli wiewiórka.

I chociaż wczesna pora,
ja biegnę do przedszkola.
I chociaż wczesna pora,
ja bardzo cieszę się!

Auta śpią w garażach,
a ptaszki na drzewach,
idę do przedszkola
i wesoło śpiewam.

I chociaż wczesna pora,
ja biegnę do przedszkola.
I chociaż wczesna pora,
ja bardzo cieszę się!



 

 

 

 


Ulotka informacyjna dla Rodziców dzieci z wadą wymowy



Drogi Rodzicu!

Jeżeli u Twojego dziecka stwierdzono wadę wymowy, motywuj je do korzystania z zajęć logopedycznych. Ty także powinieneś pomóc córce/synowi pamiętając o tym, że terapia ta ma miejsce nie tylko podczas zajęć logopedycznych.

Skuteczność terapii ściśle uzależniona jest od współpracy rodziców z logopedą! I tylko wówczas, gdy współpraca ta ma rzeczywiście miejsce - terapia przynosi rezultaty.

Wskazówki dla rodziców dzieci uczęszczających na terapię logopedyczną:

Bądź w stałym kontakcie z logopedą aby na bieżąco pozyskać informacje o stanie mowy swojego dziecka
Dopilnuj, aby dziecko systematycznie uczęszczało na zajęcia logopedyczne
Pracuj z dzieckiem w domu poprzez utrwalanie materiału zawartego w zeszycie lub na kserokopiach  i ćwiczenie z dzieckiem przed lustrem
Pomóż dziecku w domowych zajęciach aby mogło pracować w atmosferze spokoju,
Chwal swoje dziecko nawet za minimalne osiągnięcia, co znacznie zmobilizuje je do wysiłku.
Chwal i nagradzaj dziecko nie tylko za efekty jego pracy, ile za włożony w nią wysiłek. Spraw, aby praca z dzieckiem była przyjemna dla was obojga

 Bądź życzliwym, pogodnym, cierpliwym przewodnikiem i towarzyszem swego dziecka w jego problemach z wymową. Wtedy o wiele szybciej będzie widać pozytywny skutek terapii.